fredag 15 maj 2015

Om en plats

Vet du nån lagom solig glänta
där jag kan kyla ner mitt blod
Där jag kan lära mig att vänta
Där jag kan hitta tålamod

Vet du nån sjö som jag kan bada i
för att strama åt min hud
Så den kan hålla allt där inuti
Hålla i det som är nu


Vet du nån hemlig, liten koja
där jag kan gömma mig ett tag
med all min stress och paranoia
Med allt det onda som är jag

Vet du nåt träd som jag klättra i
högt, högt upp så att jag ser
Vet du nåt fast jag kan stå fjättrad vid
och sluta jaga efter mer


Jag vet en stig där jag kan smyga
där jag kan smyga hem till dig
Jag vet en rymd där vi kan flyga
om du håller hårt i mig

Jag vet ett hav som vi kan simma i
som vi kan flyta ovanpå
Jag vet en känsla vi kan svimma i
Jag vet en plats som vi kan nå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar