torsdag 15 januari 2015

Tusen gånger

Säg tusen gånger att du älskar mig
Sjung tusen sånger och jag förlåter dig
Lägg dina svala händer på min panna
Och snälla, bara säg att du vill stanna
Att du önskar allting annorlunda, att du önskar ta mig med
Säg att i dina tankar är jag alltid där bredvid

Låt mig bo i dina ögon, låt mig sova i din hand
Jag kan växa som en blomma om du vattnar mig ibland
Om jag får en egen plats och jag får va en egen sort
För jag är räddast utav allting för att bara glömmas bort

Skriv tusen gånger att du saknar mig
Och skriv att du kommer så väntar jag på dig
Skriv att du vill stryka sorgen från min panna
och nästa gång du kommer ska du stanna
För du önskar allting annorlunda och du önskar ta mig med
och i alla dina drömmar är jag alltid där bredvid

Och jag bor i dina ögon, och jag sover i din hand
Och jag växer som en blomma för du vattnar mig ibland
Och jag har en egen plats och jag får va en egen sort
Och jag ska aldrig mer va rädd för att bara glömmas bort

För jag har en egen plats och jag får va en egen sort
och jag ska aldrig mer va rädd för att bara glömmas bort

(Skriven 2013)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar