måndag 29 december 2014

Hej det är jag

Hej det är jag, du har aldrig träffat nån som jag
nån som så blint vill tro på minsta tillståndets lag
Du har aldrig dansat runt i livet med min intensitet
Aldrig inte vetat allt det jag inte vet

Hej det är jag, och jag vill vända ut och in
och upp och ner på allt så att min sanning blir din
Jag vill luta mig mot ditt innersta, och nå hela vägen ut
Vill att du ska dela all min längtan utan slut

Hej det är jag, jag tror att du längtat efter mig
Någon som kan väcka, lyfta upp och skaka dig
Och jag kan se din rädsla, men tror att jag tar hand om den
och det lilla barn som skriker hjälps vi åt att trösta sen

Hej det är jag, och jag får inte ringa dig
Och hur det river sår på hela insidan av mig
Det är ju bara jag, precis lika rädd som du
med bara lite annan bild av då och sen och nu

Hej det är jag, och mina ord tar aldrig slut
Kanske når de inte fram men de måste alltid ut
Och lilla, rädda jag skriver brev på brev
för att alls hantera sorgen över allt som inte blev

Hej det är jag, och jag får inga svar
Ingen brygga mellan det som är, som blir och det som var
Det är jag som skriver, jag som skriker, jag som släcks och dör
lite, lite mer för varje ord du inte hör

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar