onsdag 31 december 2014

Lite mindre ledsen

Det händer att jag går på stan
och bara måste låsa in mig
på en offentlig toalett nånstans
och ha ångest för nån skitgrej
För vissa dagar pickar livet under huden särskilt hårt
och jag pallar inte med all den där stressen
Men om du kunde komma till mig då, och bara vara
så blev jag lite mindre ledsen

Det händer att jag kommer hem
och bara skriker högt och gråter
Att jag längtar efter nån som ser
och efter någon som förlåter
Och önskar att jag kunde ringa dig och be dig komma hit
Ja, jag vet ju att du är under stor press men
fick jag lägga mitt huvud i ditt knä, och bara andas
så blev jag lite mindre ledsen

Bara lite färre tårar, bara lite mindre hål
Bara lite bättre sikt och lite tydligare mål
Bara lite flera pauser, bara lite mera skratt
Bara lite längre dagar och en lite ljusare natt

Det händer att jag blir sittande
med blicken fästad långt, långt borta
Att livet känns oöverstigligt långt
men alla dagarna för korta
Och det händer att jag knappar in ditt namn i telefonen
och kanske att jag skickar dig ett mess sen
Och jag kräver inte mycket, nej det räcker att du svarar
så blir jag lite mindre ledsen

Nej, jag kräver inte mycket, ja det räcker att du svarar
så blir jag lite mindre ledsen

(Skriven 2013)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar