onsdag 31 december 2014

Hur det är och inte

Det här är inte på riktigt
Jag är inte här
Jag är nån annanstans och sysslar med nåt viktigt
Där är jag levande och kär
Här har livet liksom inte riktigt börjat
Jag bara går omkring och speglar mig i dig
Och jag längtar efter alla som någon gång har längtat efter mig

Här ska jag inte stanna
Alltid på väg nån annanstans
Letar det hela och det sanna
Letar det som aldrig fanns
Letar det liv som liksom inte riktigt börjat
och efter någon som vill spegla sig i mig
Letar någon som kan längta lika vilt som jag har längtat efter dig

Kom, så håller vi undan
allt vi inte når
Kom till mig så ska jag lära dig att blunda
och gömma dina sår
Kom in i det som liksom inte riktigt börjat
Kom in i mig och hjälp mig hitta ut
Kom och känn på hur mitt hjärta bankar, kom och känn min längtan utan slut

(Skriven 2010)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar